Dörper Overleg Helden

• De stichting Bevordering Welzijn Inwoners Helden, maakt onderdeel uit van het Dörper Overleg.
  • De stichting BWIH vertegenwoordigt de werkgroep Zorg en Welzijn, welke is benoemd als een van de pijlers van het Dörper Overleg.
  • Leden van het bestuur nemen in die hoedanigheid dan ook deel aan de gezamenlijke overleggen van het Dörper Overleg en informeert hierin alle andere werkgroepen over hun activiteiten.

Gemeente Peel en Maas

• De gemeente Peel en Maas bekostigt de pilot Hulp bij Huishouden op basis van een vooraf goedgekeurd budget.
    De stichting maakt daarvoor een jaarplan en stelt een begroting op.
    Jaarlijks wordt financiële verantwoording afgelegd aan het gemeentebestuur.
  • De gemeente Peel en Maas verstrekt verder, in overleg met het Dörper Overleg, aan de stichting een budget voor het kunnen organiseren van algemene welzijn gerelateerde activiteiten in Helden.

Vorkmeer

• De stichting heeft een dienstverleningsovereenkomst afgesloten met Vorkmeer met betrekking tot het dienstverband van de dorpsondersteuner.
  • De stichting krijgt professionele begeleiding van Vorkmeer, middels de inzet van een toegekende opbouwmedewerker.
    De Vorkmeer opbouwmedewerker werkt nauw samen met het stichting bestuur en ondersteund het bestuur zowel gevraagd als ongevraagd.