Over ons

De stichting Bevordering Welzijn Inwoners Helden (BWIH) is opgericht op 15 augustus 2018 en vervangt de werkgroep Welzijn en Zorg Helden.
De stichting maakt deel uit van het “Dörper Overleg” Helden.

Doelstelling van de stichting:

• Het bevorderen van het Welzijn en de Zorg van de inwoners van de kern Helden.
  • Het bevorderen en (mede-)faciliteren van een juiste afstemming en coördinatie van Welzijn en Zorg vraagstukken in de kern Helden.

Realisatie van doelstelling:

• Het samenwerken met de gemeente Peel en Maas, Vorkmeer en andere organisaties en verenigingen, werkgroepen en/of stichtingen die de leefbaarheid van de kern Helden ondersteunen.
  • Het uitvoeren en/of coördineren van diverse activiteiten en/of projecten, die onze doelstelling ondersteunen.
  • Het inzetten van vrijwilligers, eventueel betaalde krachten en/of andere aanbieders.

Vertegenwoordiging namens Helden:

• Bestuursleden vertegenwoordigen de stichting in diverse bijeenkomsten zoals:  hun eigen achterban, Dörper Overleg Helden,  gemeente, Vorkmeer en de gezamenlijke werkgroepen/stichtingen Welzijn en Zorg Peel en Maas.