Geplande activiteiten in 2022

Samen met andere netwerkpartners in Helden in kaart brengen van:

• Wie doet wat en wanneer bij constatering dementie, eenzaamheid, armoede, verwarde persoon
  • Mantelzorg omvang, vraagstukken en knelpunten
  • Ouderen en kinderen in contact brengen middels lesprogramma over toegankelijkheid kern Helden en hulpmiddelen ouderen
  • Veilig thuis kunnen blijven wonen, waaronder thema valpreventie

Pilot: Hulp bij Huishouden

In 2017 heeft de voormalige werkgroep besloten dat per 01-01-2019 Helden als kern zou gaan meedoen met de pilot Hulp bij Huishouden, welke loopt tot en met 2021. In september 2018 is de stichting gestart met de voorbereiding voor de pilot Hulp bij Huishouding, waaronder ook de werving van een “dorpsondersteuner”. Op 01-01-2019, waren wij de 9de kern in de gemeente Peel en Maas, welke ging deelnemen aan de pilot Hulp bij Huishouding.

• Bereikbaarheid dorpsondersteuner. De dorpsondersteuner Eva Wetsteijn kunt u bereiken per e-mail of per telefoon:
    Telefoon: 06-28724199

Wordt de telefoon niet opgenomen, dan kunt u uw naam en telefoonnummer inspreken. Dan belt zij u terug.

Actueel houden van sociale kaart/gids van Helden

Naast de aanbieders welke al bekend zijn en al vermeld staan in de meest actuele sociale kaart/ gids van Helden, worden wij als stichting regelmatig nog geïnformeerd over nieuwe organisaties en/of partijen welke direct of indirect actief zijn met Welzijn en Zorg in Helden. Deze worden altijd benaderd, of staan nog op de planning om binnenkort direct of indirect benaderd te worden.

Contacten blijven opbouwen met formele- en informele zorg/welzijn aanbieders

Het kennismaken met en het bevorderen van een betere samenwerking tussen de formele- (professionals)  en informele (vrijwillige) zorg/welzijn aanbieders in Helden staat hoog op de agenda. Vanuit de stichting zijn veel initiatieven genomen om dit tussen betrokken partijen te kunnen realiseren in Helden.